תחזוקת אתרי מכירות – מה זה כולל ומה העלויות

אתרי מכירות הם מגה-אתרים, עם היררכיה מאוד מוקפדת, עשירים בנתונים, תמונות ופרטים קטנים, ולכן הם זקוקים להרבה תשומת לב. תחזוקת אתרי מכירות, או במילים אחרות ניהול אתרי מכירות, מהווה פקטור ענק שמשפיע על הצלחת האתר, אבל ברמה הפרקטית לא מדובר בסיפור מסובך, ואנחנו כאן כדי לעשות לך סדר בכל המידע שכבר קראת ובכל הטיפים שבטח שמעת . במאמר נסביר מה כוללת תחזוקת אתר, מהן העלויות של זה ומי יכול לעזור לך לתחזק את האתר שלך.

תוכן עניינים

למה ניהול אתרי מכירות חיוני?

תחזוקת אתרי מכירות מתחלקת, לשלושה תחומים: ניהול התוכן, תמיכה טכנית רציפה, וטיפול בתקלות טכניות, שלא נדע.

תחזוקת אתרי מכירות היא חשובה לכל אתר. בין אם בעל האתר מנהל אותה או בין אם חברה חיצונית. אנחנו רוצים אתר שעובד גם כשאנחנו ישנים, ובתחרות הגדולה שיש היום בדיגיטל, אנחנו לא רוצים להישאר מאחור עם אתר דרדל'ה שמעצבן את הגולשים. אז למה ניהול אתרי מכירות חיוני לאתר שלך?

  • שמירה על התפקוד של האתר – שתמיד ידפוק ויכניס כסף, שכל המדדים יהיו טובים
  • עדכניות ורעננות – אתר חי ומעודכן שתמיד שומר על דופק מול הגולשים
  • פתרון בעיות טכניות במהרה – בעידן הדיגיטלי הנוכחי, הרווי בתחרות, כל עיכוב קטן בהשלמת רכישה יבוא לידי ביטוי בהפסד של כסף

בסיכום הדברים, האתר שלך זקוק לאיש מקצוע שלא ייתן לו להסתובב לבד, ללא השגחה. שירות תחזוקת אתרי מכירות ייתן לך את המענה.

ניהול תוכן באתר

האסוציאציה הראשונה שעולה לנו לראש כשאנחנו חושבים על ניהול תוכן, היא של אתר מאמרים ענק או איזה פורטל חדשות. למען האמת, אתרי מכירות הם אתרי התוכן האמיתיים, מכיוון שהם מלאים. מלאים בכל טוב. ואת הדבר הזה מישהו צריך לנהל, לעיתים ברמה היומית ואפילו השעתית.

מה עושים בתכל'ס ברמת היום יום בניהול התוכן?

ניהול התוכן באתר מתבטא בהעלאת מוצרים חדשים תחת הקטגוריות הנכונות, הסרת מוצרים שירדו מהמלאי, עדכון כמויות, עדכון התוכן המלווה את המוצר (מפרט), עדכון מחיר ומבצעים ועוד. חשוב לנהל את התוכן בצורה רציפה ממספר סיבות:

  1. כדי שלא יקרו מצבים לא נעימים מול לקוחות כמו שלקוח רוכש מוצר כשאין לנו אותו במלאי וכו'.
  2. כדי לרענן את האתר עם המוצרים החדשים ושהאתר לא ייראה מיושן.
  3. כדי שבכל פעם שיכנסו לאתר שלך הם יראו מוצרים חדשים, מבצעים חדשים, והם יקבלו את התחושה הרצויה של אתר מעודכן, עם תחלופה, לקוחות, רכישות וכל מה שיכול לסמן להם שהאתר שלך בסדר גמור.

האם זה משהו שניתן לעשות לבד?

התשובה לכך תלויה במספר המוצרים באתר שלך, בקצב ההזמנות ובזמן שעומד לרשותך. בגדול, יש חברות שמציעות שירות של ניהול המוצרים במסגרת ניהול אתרי מכירות, אך זה כל כך פשוט לביצוע שלדעתנו חבל על הכסף. גם ככה בעלי האתר צריכים להסביר למנהלי התוכן מה לעשות והזמן מתבזבז כך או כך. זה יהיה הרבה יותר יעיל ומתאים שנסביר לך או למישהו מטעמך איך מנהלים את אזור המוצרים באתר. אחרי הכל, עדיך ללמוד איך לדוג מאשר לשלם כל יום על דגים הלא כך? אם בכל זאת תידרש לך העזרה שלנו, אנחנו נהיה כאן בשבילך.

שנתאם פגישת היכרות אונליין?

תחזוקה טכנית בסיסית

אתר המכירות שלך עובד 24/7, גם בזמן השינה שלך, ומתרחשות בו פעולות תחזוקה בשעות משתנות. כמו שבחנות פיזית יש צורך בניקיון קבוע של הרצפה והמדפים כדי שהלקוחות ירצו להיכנס וגם להשלים רכישה, כמו שאנחנו חייבים לוודא את התקינות של דלת הכניסה והקופה, כך חשוב להבטיח את הפונקציונליות של האתר, את האבטחה המושלמת ואת הביצועים החזקים באמצעות שירות ניהול אתרי מכירות. בסופו של דבר, התחזוקה הטכנית תבטיח לך אתר יציב שתמיד פתוח לרכישות.

מה כוללת תחזוקה טכנית במסגרת ניהול אתרי מכירות?

  • אחסון ודומיין  – אחסון ודומיין לאתר הם שני דברים שונים. האחסון משמעותו השרת שבתוכו יושב האתר. אתר גדול, עם הרבה תנועה, פונקציות, מוצרים וקטגוריות זקוק לאחסון גדול ועוצמתי יותר. הדומיין הוא כמובן הכתובת של האתר. מחיר אחסון אתר יכול להתחיל ב 40 ש"ח ולהגיע לאלפים, כתלות בגודל ועצמת השרת. דומיין עולה כ 70 ש"ח לשנה.
  • אבטחה  – מטבע הדברים אבטחה היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר באתרי מכירות, כי בסופו של דבר אנחנו מתעסקים כאן עם כסף של לקוחות, פרטי אשראי ופרטים אישיים אחרים. משימת האבטחה של האתר דורשת תשומת לב באופן קבוע כדי לעמוד בסטנדרטים הדרושים וכדי לעמוד בהתחייבות מול הלקוחות, ולצורך זאת אנחנו מריצים סריקת אבטחה משולשת כל יום (וירוסים, חורי אבטחה ורשימה שחורה של גוגל).
  • עדכוני תוספים ותוכנות – תוספים הם כמו אפליקציות שמתקינים לאתר, ולא משנה באיזו פלטפורמה האתר שלך הוקם ומנוהל, תוספים הם חלק בלתי נפרד מכל העסק, והרבה מאוד פיצ'רים שווים ושדרוגים לאתר נעשים באמצעותם. חלק מהפיצ'רים הם ממש מאסט (לדוגמה, תוסף סליקה ותוסף טופס להשארת פרטים), וחלק מהם מהווים את התבלין לאתר שהופך אותו ליפה ושימושי יותר עבור הגולש. עדכוני תוספים ותוכנות הם חלק בלתי נפרד משירות תחזוקת אתרי מכירות. למרות הרצון הטוב של כולם העדכונים לא תמיד עוברים חלק ולעיתים נוצרים באגים, ובשירות התחזוקה שלנו אנחנו מתקנים אותם. ללא ידע טכני זה על גבול הבלתי אפשרי לעשות זאת לבד.
  • גיבויים מידי יום בשרת חיצוני  – בעיות טכניות יכולות לקרות בכל אתר, ולא תמיד מסיבה שתלויה בנו. בדיוק כמו שמקובל לעשות ביטוח לחנות הפיזית בחברת ביטוח, כך אנחנו דואגים לגבות את נתוני האתר מדי יום כדי שתהיה לנו גישה לכל החומר ונוכל לעשות שחזור – על כל מקרה שלא יקרה.
  • ניטור זמן אוויר – במידה והאתר שלך נופל (יכול לקרות מסיבות שונות ומשונות), אנחנו מקבלים התרעה לנייד ולמייל ומיד רצים לטפל בזה.

טיפול בתקלות שוטפות

גם אם ממש נרצה, תקלות טכניות הן חלק מהעניין. לעיתים אלו תקלות קטנות שמפריעות בעיקר לחוויית המשתמש וצריכות לקבל תשומת לב בהקדם. במקרים אחרים אלו תקלות שמפריעות לבצע רכישה, ואז מוגדרות כחירום. הנה כמה מהתרחישים הנפוצים:

  • תיקוני תקלות של עגלה ותשלום – תקלות עגלה ותשלום הן במנעד די רחב – חוסר יכולת להוסיף או להוריד מוצרים מעגלת הקניות, לא ניתן להתקדם בתהליך התשלום בגלל בעיה באחד השדות בתהליך הצ'קאאוט וכו' – גם תקלות מן הסוג הזה מקבלות מענה מידי. למעשה, ברגע שהלקוחות שלך לא יכולים לקנות – מבחינתנו זה מצב חירום שצריך לטפל בו במידי.
  • תיקוני תקלות של הזמנות ומוצרים –  תקלות מהסוג הזה יכולות לבוא לידי ביטוי ב"מאחורי הקלעים" של האתר, כמו תקלות בייצוא לאקסל ומידע חסר בהזמנות, וכן קלות בהגדרות של המוצרים – תמונה, מחיר, מפרט, כפתור הוספה לסל וכו'
  • תיקוני תקלות של חשבוניות ומיילים – תקלות שקשורות לסיום העסקה ואישורה, הן אצל הלקוח והן אצל בעל האתר – חשבונית לא נשלחה ללקוח עם סיום הרכישה, בעל אתר שלא מקבל הודעות על עסקה שהושלמה באתר וכיוצ"ב.

האם זה משהו שאפשר לעשות לבד?

בשונה מניהול התוכן באתר, תחזוקה טכנית לא ניתן לעשות לבד. בטח ובטח אם אין לך ידע טכני וקצת ניסיון. מה בכל זאת הפתרון, אם לא מעוניינים לשלם לאיש מקצוע? ללמוד את הצרכים של האתר שלך ואת הפעולות הטכניות כפי שמפורט מעלה. בכל מקרה – כמובן שלא מומלץ להשאיר את האתר ללא תחזוקה שוטפת. מניסיון, זה תמיד מתפוצץ בפנים. רוצה לשמוע פרטים נוספים על שירות תחזוקת אתרים? ניתן לעבור לדף יצירת קשר ולהשאיר פרטים, נחזור אלייך במהרה.

שנתאם פגישת היכרות אונליין?

ניהול אתרי מכירות – כמה שעות עבודה האתר שלי צריך?

אתר מורכב ופעיל יותר זקוק לעבודה צמודה יותר. הן בהיבט הטכני והן ברצון להשתפר ולהשתכלל. בפועל, רוב זמן ההתעסקות במסגרת ניהול אתרי מכירות יושקע בניהול התוכן. בעיקר באתרים עשירים במוצרים וקטגוריות שיש צורך לעדכן ולשנות מדי יום. נדמיין עובדים בסניף של סופר גדול, אשר מעבירים מוצרים ממקום למקום, מביאים מהמחסן סחורה, מקודדים במחיר וכו'. כפי שכתבנו מעלה את ניהול התוכן יכול בעל האתר או עובד מטעמו. עוד קצת זמן הולך על גיבויים יומיים, עדכון ושדרוג תוספים, ניקוי בסיס הנתונים וכו'. לבסוף, ישנה התמיכה הטכנית שלא ניתן לחזות אותה מראש. יש מי ש – 10 דקות בחודש יספיקו לו כדי לטפל בתקלות ולעזור במענה על שאלות, ויש מי שיזדקק לשעתיים של תמיכה טכנית מדי חודש. המודל הטוב ביותר הוא חבילה שכוללת בתוכה את המינימום הנדרש לתחזוקה טכנית בסיסית, עם אפשרות לתוספות במחיר נפרד לפי מסלול של PAY AS YOU GO עבור שעות עבודה.

תחזוקת אתרי מכירות ב-₪399 בלבד

טווח המחירים של ניהול אתרי מכירות הוא רחב מאוד. כפי שוודאי הבנת הוא תלוי בהיקף העבודה של האתר שלך, בשילוב עם השאיפות שלך להשתדרג. אנחנו מציעים תחזוקת אתרי מכירות במחיר של 349 ₪ בחודש בלבד. השירות הכלול במחיר:

  • שלוש שעות תמיכה טכנית בשנה (שעות עבודה נוספות – ₪350 לשעה)
  • גיבויים יומיים ושחזור במידת הצורך
  • שדרוג תוספים / תבנית / קוד ליבה
  • ניטור אבטחת האתר
  • ניטור זמן אויר ותיקון נפילות
  • ניקוי בסיס הנתונים
  • חידוש רישיון לתוספי פרימיום
  • אחסון אתר על שרת משותף
  • Cloudflare CDN

האתר שלך תוסס וזקוק ליותר שעות של פתרון תקלות טכניות בשנה? חשבת להפקיד את ניהול התוכן בידיים המיומנות שלנו? נוכל לתת לך כמה שעות תחזוקה טכנית שהאתר שלך זקוק לו. הכל מתחיל ביצירת קשר.

תוכן עניינים