מדריך לכתיבת תוכן בצורה נכונה לצרכי קידום בגוגל

את הביטוי: "תוכן הוא המלך!" כבר יצא לך לשמוע? ובכן, בין אם כן ובין אם לא, ישנה הסכמה מלאה בין כל מקדמי האתרים לגבי הנושא הזה. ללא ספק, התוכן הוא המלך של הקידום ולכן חשוב לעשות כתיבת תוכן נכונה. מדוע? כי בסופו של דבר גוגל מעלה בדירוג את התוכן הכי מעניין שנותן מענה מדויק לביטוי שהגולש הזין בשורת החיפוש. במאמר זה תלמדי איך כתיבת תוכן בצורה נכונה תעלה את הדירוג של האתר בגוגל.
Depositphotos 279406824 L 1

בכללי, תוכן שהוא מעניין ורלוונטי, אנשים ישתפו ברשתות חברתיות ואו באתרים שלהם. לכן, גוגל נותן ציון גבוה למאמרים שאנשים בחרו לשתף. על מנת שמישהו יעשה את הצעד וישתף, נתחיל בכתיבת תוכן שפוגע בול במה שהגולשים שלנו מחפשים ורוצים לדעת.

מבנה המאמר

רצוי לשמור על מבנה מאמר נקי, מסודר ומאורגן כאשר עושים כתיבת תוכן. להלן מבנה סביר של מאמר:

  1. כותרת ראשית אחת
  2. תקציר
  3. גוף המאמר (חשוב לשמור גם על היררכיה נכונה)
    • כותרות משנה ותחתיהן טקסט
    • כותרות תת-משנה וטקסט
  4. סיכום

שימוש בביטויי מפתח

הדרך הנכונה להשתמש בצורה נכונה בביטוי מפתח בכתיבת תוכן מתבטאת ב- 2 נושאים עיקריים: בחירת ביטויי מפתח ופיזורן בצורה נכונה בתוך המאמר.

בחירת ביטויי מפתח

נצא מנקודת הנחה, שסביר שקיימים כבר המון מאמרים על ביטוי שמחפשים אותו הרבה. כפועל יוצא, אם תבחרי לקדם ביטוי מפתח כמו: "כתיבת תוכן" סביר שלא תגיע לשום מקום בגוגל. אלא אם כן, איכשהו זה מאמר לא מהעולם הזה. לא ברור לנו לפעמים למה אנשים מנסים לקדם ביטויים כאלו 🙂

מה שכן, נעדיף למצוא ביטויים עם כמה שיותר חיפושים אך עם כמה שפחות תחרות. הדגש, הוא על כמה שפחות תחרות. הכוונה היא, שאין שום סיבה לקדם ביטוי עם תחרות גבוהה כי סביר שיהיה מאוד קשה להתקדם בגוגל.
הדרך הנכונה לחפש ביטויי מפתח כאלו היא להיכנס לממשק של Google-Adwards ולחפש ביטוי מפתח שקשורים לתחום שלך. נא לשים לב שהם עונים על הקריטריונים האלו:
– מעניין ורלוונטי
– הרבה חיפושים בחודש
– תחרות נמוכה עד בינונית

שימוש בגוגל אדוורס

פתחי חשבון בגוגל-אדוורדס והכנסי לממשק. חפשי את הכפתור tools ומשם את keyword planner.

לאחר מכן, בחרי ביטוי מפתח כללי והזןי אותו לשורת החיפוש. במקרה הזה לא יהיו תוצאות אם בחרת להשתמש בביטוי בעברית כי עדיין לא הגדרת שפה. אז הגדרי שפה וחפשי שוב. מחפשים את הביטוי "כתיבת תוכן" רק כדי להוכיח לך שמי שינסה לקדם אותו יהיה לו קשה מאוד.

שיםי לב שיש הרבה מאוד חיפושים לביטוי, הוא ללא ספק מעניין ורלוונטי ומן הסתם יש לו הרבה חיפושים.
לכן, נעשה חיפוש כעת לביטויים קשורים אך עם תחרות נמוכה. הדרך לעשות זאת הוא ללחוץ על כותרת הטור: competition פעמיים. לאחר מכן, הביטויים עם התחרות הכי נמוכה יהיו בראש העמוד. נתחיל לחפש ביטויים עם הרבה חיפושים שיהיו מעניינים לגולשים. במקרה הזה מצאנו את "מאמרים בעברית". לביטוי הזה יש הרבה חיפושים יחסית וסביר שחלקם הלא מבוטל הוא בהקשר של כתיבת תוכן לאתרים.

פיזור נכון של ביטוי המפתח במאמר

ראשית, נשתמש בביטוי מפתח אחד בלבד בכל מאמר. אפשר להשתמש בביטויים קשורים, אך לשים לב לחזק את ביטוי המפתח. כעת, נפזר את ביטוי המפתח בצורה הבאה לאורך הטקסט:

  1. בכותרת הראשית
  2. בכמה כותרות משנה
  3. פעם אחת לפחות בתקציר
  4. יחס של 0.8%-2.5% מסך המילים במאמר.

הגיע הזמן לשדרג את האתר שלך?

עניין בכתיבת תוכן

  1. ביטוי מחופש – אם גולשים לא יחפשו את הביטוי, גם לא יהיה מי שיקרא את הטקסט. לכן, נרצה לבחור ביטוי מעניין שאנו יודעים שהגולשים שלנו מחפשים. יש ביטויים שהם נצחיים, יש ביטויים הקשורים למגמות בשוק ויש ביטויים שרלוונטים לתקופות קצרות מאוד. מה שכן, אין שום סיבה לכתוב על ביטוי שכבר יצא מהאופנה.
  2. כתיבת תוכן צריכה להיות מעניינת-  תןי לגולש עניין במה שכתוב, שהוא יקרא דברים שהוא לא ידע או שפותרים לו את השאלות. כתיבה בה מעלימים או מחסירים מידע מהגולש, בעבר הייתה גורמת לגולש להשאיר פרטים או ליצור קשר כדי לקבל עוד מידע. היום המצב שונה לחלוטין. אם הגולש לא יקבל ערך מוסף מהתוכן, הוא  יעבור לאתר אחר, שם סביר שיקבל את המידע שחיפש. לחלוק עם הגולשים מידע מקצועי לא יגרום להם לקבל מה שהם רוצים וללכת, אלא יהפוך אותך למקצועית הרבה יותר בעיניו. באותו נושא, דיבור בגובה העיניים של קהל היעד הוא סופר חשוב, בשלב זה אם הבנת מי קהל היעד שלך, אל תשכחי לכתוב בנושא ובצורה שיעניינו אותם.
  3. לינקים – מכירה את זה שבויקפדיה יש אינסוף לינקים בתוך כל עמוד? זה עוזר מאוד לקידום. הסיבה היא שהגולשים עוברים מעמוד לעמוד כי מעניין אותם לקרוא תוכן נוסף שקשור אלייך. כתוצאה מהמעבר של הגולשים מדף לדף, גוגל מסיק שהאתר שלך מעניין ומעלה אותו בדירוג.
  4. אורך המאמר- אם שאלת את עצמך מה האורך האופטימלי למאמר אז התשובה היא בין 300-1,500 מילים. אנחנו למשל נוטים לכתוב מאמרים באורך של בין 800-1,200 מילים.
  5. אינטרקטיביות – לגרום לגולשים לבצע אינטראקציה עם המאמר זה נהדר. אנשים אוהבים לקחת חלק בעשייה אם הם יוכלו לבחור לעשות כך. לדוג', האם כבר גילית מה ביטוי המפתח שאנחנו מקדמים במאמר זה? נו צחקת? אם תרצהי לבדוק כמה פעמים הוא מופיע במאמר לחץי על Ctrl+F. חפשי אותו ונראה אם לדעתך שמרנו על היחס הנכון בין מספר ביטוי המפתח המופיעות במאמר לסך המילים במאמר. אם תרצהי להרחיק לכת, הגבי בתגובות מה היחס המדויק לפי החישוב שלך. רמז- יש לחלק את מספר הפעמים בו מופיע הביטוי למספר המילים במאמר ולבסוף להכפיל ב- 100.

קריאות

  1. שגיאות כתיב – זה מעצבן שהכותב טועה, אנחנו יודעים. מהסיבה הזו, אנו משתדלים אף פעם לא לאסות שגיעות חטיב ולהשתמש בסימני פיסוק במקומות הנכונים. כדי שיהיה אפשר לכתוב בצורה שוטפת, מומלץ לרוץ עם התוכן ולבסוף לעשות הגהה. באופן אישי, כאשר אחד מאנשי הצוות שלנו כותב תוכן, יום למחרת הוא ועוד אישאשת צוות קוראים את הטקסט שוב. המטרה היא לוודא שאין טעויות.
  2. פנייה עקבית – נשים לב מי פונה למי במאמר, האם "אני" פונה "אלייך" או "אנחנו פונים "אליכם" או כל שילוב אחר. לשים לב האם פונים לגברים או לנשים. בכל אופן, לשמור על עקביות. ואנחנו? למי אנחנו פונים? מוזמןת להגיב בתגובות אם עלית על זה.
  3. ביטוי מפתח – שילוב ביטוי המפתח בכתיבת תוכן צריכה להיות זורמת בקריאה. אם גוגל ירגיש שדחפת ביטוי מפתח רק כדי שיופיע הרבה פעמים במאמר אז העונש יגיע בסופו של דבר.
  4. ביטוי קישור – מומלץ בחום להשתמש בביטויי קישור כמו: לכן, אף על פי כן, מכאן ש, למרות זאת, יחד עם זאת וכו'. זאת מכיוון שביטויים כאלו יאפשרו לכם לרשום משפט ארוך שהגולש יוכל לנשום בתוכו ולא ירגיש חנוק. בנוסף, ביטויים אלו מראים לגולש את הקשר בין משפטים שונים. למשל, אם מדובר על ניגוד, הדגמה, תוספת מידע וכו'. ביטויים אלו תורמים לחוויית משתמש גבוהה, ליכולת לקרוא מאמר ארוך וליהנות ממנו והם must בכתיבת תוכן מקצועי.

כתיבת תוכן זו אומנות

אם נסכם, את המאמר נחלק בצורה הגיונית לקריאה עם התחלה, אמצע וסוף. את התוכן עצמו נרשום בצורה מעניינת לקריאה, נשים לב שהוא רלוונטי ונדאג שהוא יוביל לאינטראקציה. חשוב מאוד גם שנכתוב בלי טעויות, כדי שהגולש לא יכעס עלינו. נרצה לבחור ביטוי מפתח מעניין ולחלק אותו בצורה נכונה לאורך המאמר. בנוסף, לא לשכוח שהביטוי צריך להיות עם הרבה חיפושים ותחרות נמוכה.

בתור בעלת עסק, אנחנו מקווים שמאמר הזה יעזור לך לבצע כתיבת תוכן כמו שצריך. אם אין לך זמן לזה ותרצהי כותבי תוכן מקצועיים, אנחנו כאן לשירותך. אפשר ליצור קשר בלינק הזה.