למה ניהול אתרים זה שירות שהאתר שלך חייב?
כל מוצר דיגיטלי, ובראש ובראשונה אתרים, זקוק לתחזוקה שוטפת. הרי אי אפשר שכל העולם הטכנולוגי שמסביב יתעדכן וישתנה – והאתר שלך יישאר במקום. אפשר להמשיל את זה, אם נרצה, לרכב שעובר טיפול תקופתי כדי לאפשר נסיעה חווייתית ונוחה ולמנוע תקלות שעולות ביוקר. ובעצם למה ללכת כל כך רחוק? גם עסק "פיזי" זקוק לניהול ותחזוקה שוטפת כדי שללקוחות יהיה נעים להיכנס ואטרקטיבי לרכוש. ניהול אתר באופן מקצועי עוזר להבטיח שהאתר שלך ימשיך לעבוד בכל הכוח, ישמור על רעננות ועדכניות וישיג את המטרות העסקיות.
לפי אילו פרמטרים קובעים מחירון ניהול אתרים?
טווח המחירים של ניהול אתרים הוא רחב ונע בין 250-6,000 ₪ בחודש. מחירון ניהול אתרים נקבע על סמך הפרמטרים הבאים:
- עלות האחסון – העלות מושפעת מהמשאבים שהאתר צריך. ככל שהאתר גדול (הרבה דפים וקבצים) ויש אליו תנועה רבה, כך יש צורך באחסון גדול יותר
- עלות ניהול טכני (תחזוקה שוטפת + תיקון תקלות) – עלות המושפעת מסוג האתר והמורכבות שלו. ככל שהאתר מתעדכן לעיתים קרובות (למשל, אתרי מכירות או אתרים שמפעילים קמפיינים ממומנים בשוטף), כך הוא זקוק לשעות עבודה רבות יותר
- עלות ניהול תוכן – העלות של ניהול התוכן מושפעת מסוג האתר. אתרי חדשות ופורטלים מתעדכנים באופן קבוע על ידי צוות שלם. אתר מכירות מתעדכן בשוטף בהעלאת מוצרים חדשים, עדכון מחירים ומבצעים, עדכון מלאי ועוד. אתרי תדמית יהיו בעלות הנמוכה ביותר בהיבט התוכן. הם יכולים להישאר סטטיים ללא עדכון של תוכן למשך חודשים ואף שנים
שנכיר ונדבר על האתר שלך?
על מה כדאי להסתכל כשמחפשים חברת ניהול אתרים?
מלבד מחירון ניהול אתרים, ישנם פרמטרים נוספים שמומלץ לבחון ולהשוות כשבוחרים חברה לניהול אתרים:
- ניסיון ומקצועיות – הוותק של החברה לא בהכרח קובע את איכותה, אך הוא בהחלט פקטור שמאפשר לקבל מושג
- זמינות וזמן טיפול בבקשה – תוך כמה זמן החברה מחייבת לענות לפנייה שלכם ומהם זמני הטיפול בסוגים שונים של תקלות
- התחייבות – האם ישנה התחייבות לפרק זמן מינימלי של עבודה יחד?
- יחסי אנוש – יחסי האנוש של נותן השירות והאכפתיות שלו כלפיך וכלפי האתר שלך
- הרכב החבילה – הלב של ניהול אתרים הוא בעבודה שוטפת, כפי שנפרט מטה. עם זאת, ממש חשוב לבחור חבילה שכוללת בתוכה אופציה לטיפול בתקלות, גם אם זה מעט מייקר את העסק
האם לא עדיף לי להשתמש בחברת תחזוקה רק כשיש צורך?
תקלות טכניות שמשביתות אזורים ספציפיים באתר ואפילו את האתר כולו הן לא דבר חריג. הן שכיחות אפילו יותר באתרים שלא עוברים תחזוקה על בסיס יומי או שבועי. במצב כזה יהיה צורך לפנות לאיש תחזוקה שבסבירות גבוהה לא יוכל לתת לך מענה מהיר מכיוון שיש לו את הלקוחות הקבועים שלו, אליהם הוא מחויב במסגרת חבילת ניהול אתרים. מה אז? במקרה שהאתר שלך הוא אתר מכירות, או אתר תדמית שמביא לך תנועה לעסק ומהווה כלי הפרנסה העיקרי שלך, מובן שמדובר בפגיעה עסקית משמעותית. כשכבר יוכלו לתת לך שירות טכני – המחיר יהיה גבוה כפי שמקובל עם לקוחות "חיצוניים". הדבר נכון ביתר שאת בכל הקשור לתחזוקה שוטפת. ללא מענה רציף האתר צובר באגים, הולך ונעשה איטי, התוספים לא מקבלים את העדכון והגולשים מקבלים חוויית משתמש גרועה.
אם לסכם את הדברים, שירות תחזוקה "רק כשצריך" הוא איטי יותר, יקר יותר, ופוגע בעסק. לכן השאלה העיקרית היא לא האם עדיף להשתמש בחברת תחזוקה רק כשיש צורך, אלא עד כמה היציבות והפעילות הרציפה של האתר שלך חשובה לך.
הנה כל מה שכלול במחיר ניהול אתרים של דיגיטה
- שדרוג תוספים \ תבנית \ קוד ליבה – התוספים השונים באתר הוורדפרס (בממוצע 25 תוספים לאתר) פותחו כל אחד ע"י מפתח אחר. המפתחים משחררים עדכוני גרסה בצורה אינטנסיבית יחסית. בלי לשדרג, האתר יאט, יתיישן ויהיה בו פרצות אבטחה
- חידוש רישיון לתוספי פרמיום – ישנם תוספים בתשלום שנתי. יש לחדש להם הרישיון ולעיתים להוריד אותם ממקום מיוחד כדי להעלות את הגרסה החדשה לאתר
- גיבויים יומיים ושחזור במידת הצורך – כל שרת עושה גיבויים אוטומטיים 10-14 ימים אחורה. בדיגיטה אנחנו מבצעים גיבוי בשרת חיצוני לתקופה של 90 יום אחורה. זה חשוב בעיקר למקרים של תקיפת סייבר משמעותית שעלולה למחוק את האתר, אך לא רק. גם במקרים של תביעות, כשרוצים להוכיח פעילות שבוצעה מזמן
- ניטור זמן אוויר ותיקון נפילות – נועד למנוע מצבים של אתר לא פעיל. במקרה של נפילת האתר, איש המקצוע מקבל התרעה ורץ לטפל בתקלה. קריטי במיוחד באתרי מכירות ואתרים שנותנים שירות ומחויבים בפעילות שוטפת
- אחסון אתר – אחסון הוא הפלטפורמה בה הקבצים יושבים, ללא אחסון האתר לא יעבוד
- ניטור אבטחת האתר – ביצוע בדיקות אבטחה שכוללות וירוסים, פגיעויות, פרצות אבטחה ורשימות שחורות של גוגל. קריטי במיוחד באתרים שמאפשרים סליקה או שומרים פרטים רגישים
- ניקוי בסיס הנתונים
- ועוד
מה, זה הכל?!
ממש לא. בכל אחד מהמסלולים המוצעים אצלנו אנחנו נותנים שעות עבודה טכניות כלולות במחיר, ושעות עבודה נוספות בתשלום אטרקטיבי. הנה חלק מהשירותים עליהם ניתן לנצל את שעות העבודה:
- תיקון תקלות טכניות
- ניהול וכתיבת תוכן
- עיצוב ובנייה באלמנטור
- הדרכות בצ'אט/וידאו/טלפון
- שיפור מהירות וביצועי האתר
- פיתוח יכולות חדשות באתר
- התנהלות מול גוגל
מה מיוחד בשירות שלנו?
- עלות מינימלית – יצרנו עבורכם מחירון ניהול אתרים עבור שירות התחזוקה שניתן בשוטף, עם אפשרות לרכוש שעות עבודה נוספת במחיר מוזל. כך תוכלו להבטיח לעצמכם שלא תשלמו על שירות שהאתר שלכם לא זקוק לו
- זמינות – אנחנו לא מאמינים בהשארת הודעות דרך טופס באתר, ועכשיו תחכו שנציג יחזור אליכם תוך שני ימי עסקים. דרך ההתקשרות אתנו היא בהתכתבות זמינה במייל ובוואטסאפ בשעות הפעילות
- אכפת לנו ממך – אנחנו דואגים לאתרים שבאחריותנו כאילו הם התינוקות שלנו. כשהתינוק שלך זקוק לעזרה, לא תעזוב את הכל ותרוץ אליו?
שנכיר ונדבר על האתר שלך?
אז כמה זה עולה?
מסלול LITE – 249 ₪ + מע"מ לחודש
למי זה מתאים?
אתרי תדמית (רואה חשבון, פסיכולוגית, חדר כושר וכו'), אתרי פורטפוליו (אדריכלית, סטודיו לקעקועים, מספרה וכו'), בלוגים קטנים ועוד, שלא מתעדכנים בתוכן לעיתים קרובות ולא מבוצעים בהם שינויים עיצוביים בתדירות גבוהה. במילים אחרות, אתרים שברוב הזמן הם סטטיים. אתרים מן הסוג הזה זקוקים לתחזוקה בסיסית ובנוסף כמות התקלות שלהם נמוכה מאוד, ולכן בנינו עבורם חבילה מינימלית ומשתלמת.
עלות שעות עבודה נוספות – 450 + מע"מ לשעה.
מסלול PREMIUM – 399 ₪ + מע"מ לחודש
למי זה מתאים?
אם דרוש לך שנטפל בתקלות באתר באופן מידי, נבצע מחשבה מתמדת על שיפור האתר שלך או שישנה דרישה לשעות עבודה מרובות בחודש – עדיף לבחור במסלול פרמיום כי העלות לשעה נמוכה יותר. המסלול הזה מתאים לאתרים דינמיים כמו אתרי חדשות, אתרי מכירות, סטארטאפים ואתרים שמריצים קמפיינים וזקוקים לשירות צמוד.
עלות שעות עבודה נוספות – 350 + מע"מ לשעה.
מה ההבדל בין החבילות?
בשתי החבילות האתר שלך מקבל מאתנו תחזוקה בסיסית שתגרום לו לעבוד מעולה ולספק את הסחורה. מלבד זאת, גם שעה אחת של טיפול בתקלות ותמיכה טכנית בשנה. זה אולי נשמע מעט, אך ישנן תקלות טכניות שמטופלות בפחות מ-10 דקות עבודה ומגוון שיפורים ושדרוגים שאפשר לעשות. בחבילת הפרמיום שמיועדת לאתרים גדולים ו/או אינטנסיביים, אנו מעניקים שעתיים נוספות של תמיכה טכנית בשנה. בנוסף, יינתן מענה סופר מהיר גם בשעות מאוחרות / שבתות וחגים, ועלות נמוכה יותר לכל שעת עבודה נוספת.