טיפים לקידום העסק בגוגל מבלי לרוקן את הארנק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

אם מתישהו חשבתם לעצמכם: "למה לא מספיק אנשים מגיעים אליי דרך גוגל?" או "כולם מפרסמים באינטרנט ואני לא עושה את זה מספיק" או "זה ממש יקר כל הפרסום הזה בגוגל ואין לי תקציב לזה" המאמר הזה בדיוק בשבילכם. בהמשך, אפרט על סוגי הדרכים ל-קידום העסק בגוגל. בנוסף, אלמד איך אפשר החל ממחר, לקדם את הנושא ולהתחיל לקבל פניות של לקוחות חדשים מגוגל, גם בלי תקציב מסיבי.

שיווק ברשתות חברתיות, קידום העסק בגוגל

סוגי התוצאות בחיפוש בגוגל

ראשית, לפני הכל, ארצה לציין כי במידה ואתם לא מבינים איך להשתמש בטיפים ל-קידום העסק בגוגל שמצוינים במאמר, אנחנו נשמח לעזור לכם. צרו איתנו קשר בכל דרך שתבחרו ונעזור בכיף.
כעת, ארצה להציג את סוגי התוצאות המופיעות בגוגל כאשר מבצעים חיפוש. כפי שניתן לראות בצילום המסך, רשמתי "עיצוב פנים" בגוגל. מה שקיבלתי, זה 4 סוגי תוצאות:

  1. תוצאות ממומנות (כחול)
  2. תוצאות מבוססות מיקום (כתום)
  3. תוצאות של תמונות (ירוק)
  4. תוצאות של קידום אורגני (אדום)

כל אחת מסוגי התוצאות האלו, נובעת מקידום העסק בגוגל בצורה שונה.

קידום העסק בגוגל

השאירו שם וטלפון וקבלו:

הצעת מחיר מהירה לבניית אתר >>

איזו דרך ל-קידום העסק בגוגל הכי מתאימה לי?

זאת שאלה מאוד מעניינת, אשר התשובה שלה תהיה: "הכל". כן, קראתם נכון, כדי לקבל הכי הרבה לקוחות שאפשר מגוגל, צריך לקדם בכל הדרכים. יחד עם זאת, בואו ננחת רגע על הקרקע, הרי רק לחברות גדולות יש תקציב לכל סוגי הקידומים לא? לכך, תשובתי תהיה מעורבת.
להיות בדף הראשון של החיפושים בגוגל זה לא רק לעשירים. גם לעסקים קטנים יש יכולת להגיע לשם. אולי לא בכל סוגי הקידומים, אבל לפחות בחלק מהם. אל דאגה, קידום העסק בגוגל יכול להיות גם בהישג ידכם. המשיכו לקרוא ולמדו כיצד לבצע קידום לכל ארבעת הפרמטרים וכתוצאה מכך לקבל עוד לקוחות לעסק.

קידום העסק בגוגל באמצעות פרסום ממומן

בצילום מסך שצירפתי קודם לכן, שימו לב לריבוע הכחול ותראו שיש 4 תוצאות שרשום לידן: "מודעה". התוצאות האלו מופיעות שם, כיוון שהעסקים האלו משקיעים בקידום ממומן בגוגל. קידום מהסוג הזה, יכול לגרום לעסק שלכם להופיע שם החל ממחר.

כמה עולה לעשות קידום ממומן בגוגל?

כל עסק שמופיע שם משלם לגוגל עבור כל הקלקה של גולש. כלומר, העסקים המופיעים למעלה לא משלמים שקל על עצם הופעתם שם. הם ישלמו לגוגל אך ורק לאחר שגולש ילחץ על המודעה. המחירים של הקלקה משתנים ונקבעים לפי סידרה של פרמטרים.
לא ניכנס לפרמטרים עצמם במאמר זה, אך כן נאמר שעסקים הנמצאים בשווקים תחרותיים כמו עורכי דין, רופאים וכו' יצטרכו לשלם יותר מהממוצע עבור הקלקה.
מעבר למחיר עבור הקלקה, צריך לדעת לנהל את המודעה ולעשות בה שינויים לפי ההצלחה. מחיר קידום האתר בגוגל הוא תלוי תקציב ויכולת. אם אין ברשותכם תקציב גבוה, אני ממליץ ללמוד באינטרנט איך עושים קידום ממומן ולהשקיע את כל התקציב בגוגל. אם תרצו מישהו שינהל לכם את כל התהליך בצורה שוטפת מוזמנים לפנות אלינו.

קידום העסק בגוגל לפי מיקום

אחרי התוצאות הממומנות, יש את התוצאות שמבוססות מיקום. גוגל מזהה את המיקום של הגולש המחפש ומציג לו את העסקים הקשורים לנושא אותו חיפש בסביבה בו הוא נמצא כרגע. בדוגמה שצירפתי, בריבוע הכתום, שימו לב שהתוצאות הן מאזור יבנה, זהו המקום בו הייתי נמצא כאשר חיפשתי "עיצוב פנים".

איך תוכלו לוודא שהעסק שלכם נמצא בתוצאות האלו?

ראשית, כדאי שתדעו שזה לא יקרה החל ממחר כיוון שיש איזשהו תהליך אימות של גוגל. יחד עם זאת, יש משהו שתוכלו לעשות כבר עכשיו. תעצרו את הקריאה, כנסו לגוגל וכתבו: "גוגל לעסק שלי" (google my business). במאמר זה לא אפרט על תהליך ההרשמה, אך עם הבנה מאוד פשוטה, כל אחד יכול לרשום את העסק שלו ב"גוגל לעסק שלי".
בהקשר של תוצאות קידום לפי מיקום, שימו לב שרשמתם את הכתובת המדויקת של העסק ב"גוגל לעסק שלי". בסיום, גוגל תעדכן אתכם כי היא שולחת מכתב לכתובת שציינתם עם קוד. גוגל מתחייבת שהמכתב יגיע עד 20 יום מרגע הבקשה. המכתב מגיע לבעלי עסקים בישראל בערך 10-15 יום מרגע הבקשה. כאשר תקבלו את המכתב מגוגל, פתחו שוב את "גוגל לעסק שלי" והזינו את הקוד שקיבלתם באזור המתאים כדי לאמת את החשבון.

איך הרשמה ל-"גוגל לעסק שלי" תעזור ב-קידום העסק בגוגל

3 דברים יקרו כתוצאה מהרשמה ל-"גוגל לעסק שלי", גם יהיה לכם אזור מגניב משלכם בגוגל כאשר אנשים יחפשו את השם של העסק, גם תופיעו בגוגל מפות וגם תהיו בתוצאות החיפוש שמבוססות מיקום. כאמור, ההופעה שלכם תהיה מבוססת מיקום, כלומר, אתם תופיעו בחיפוש המבוסס מיקום אך ורק אם הגולש מהאזור שלכם או שהוא רשם שהוא מחפש שירות ספציפית באזור שלכם. הרשמה ל-"גוגל לעסק שלי" היא חינמית! אז קדימה, עצרו הכל תפתחו שם חשבון כבר עכשיו.

דירוגים וביקורות ב"גוגל לעסק שלי"

בשלב זה, על מנת לקבל יותר פניות מהמקור הזה, אני מציע לבקש מלקוחות לדרג אתכם בגוגל. ברגע שהם יחפשו את השם שלכם, הם כבר יוכלו לעשות זאת בקלות או שפשוט תשלחו להם לינק ישיר לביצוע הדירוג ומתן הביקורת. הנה דוגמא ללינק שלנו: https://bit.ly/2MjsJjf. כמובן שקיצרנו אותו דרך bit.ly, כיוון שהלינק עצמו ארוך וזה תמיד יותר ידידותי לשלוח לאנשים לינק קצר יותר.

השאירו שם וטלפון וקבלו:

הצעת מחיר מהירה לבניית אתר >>

קידום העסק בגוגל עם תמונות

לעיתים, אנשים מחפשים משהו ורואים בחיפוש תמונה שממש מוצאת חן בעיניהם בהקשר של החיפוש. בדוגמא שלנו, כאשר חיפשתי עיצוב פנים מופיעות לי בריבוע הירוק מספר תמונות של עיצוב פנים לבתים. ייתכן, שבתור גולש, אראה את אחת התמונות והיא ממש תמצא חן בעיניי. כתוצאה מכך, אני עשוי ללחוץ עליה ולהגיע למקור בו היא פורסמה.

איך עושים קידום לעסק באמצעות תמונות?

ישנם מספר דרכים לגרום לתמונות מטעמכם להופיע בחיפוש ובכך לעזור ב-קידום העסק בגוגל. בגדול, גוגל מחפשת ברשת תמונות עם מידע הקשור לביטוי המחופש. ראשית, באתר שלכם, שימו תגיות "כותרת" ו – "טקסט אלטרנטיבי" לתמונות עם הביטוי מפתח. אם אתם לא יודעים מה אלו התגיות האלו, אולי אתם מכירים אותן בשמן באנגלית: "title" and "alt". עדיין לא מכירים? שאלו את מפתח האתרים שלכם אם הוא השתמש בתגיות האלו בתמונות לפי ביטויי המפתח הרלוונטיים.

מה עושים אם אין לי אתר?

דבר ראשון, אם אין לכם אתר, אני ממליץ בחום (או יותר נכון שואל: "מזתומרת אין לכם אתר? מה אתם בשנת 1980?" ) לבנות אחד כזה. ניתן גם לפנות אלינו לקבלת הצעה לבניית אתר לעסק. 

במידה ואין לכם תקציב כרגע לבניית אתר, אז השתמשו בדף העסקי שלכם בפייסבוק. כאשר אתם מפרסמים תמונה, רשמו בכותרת של הפרסום את הביטוי מפתח הרלוונטי. בלי להבטיח הבטחות, אבל חלק מהתמונות שתפרסמו יופיעו גם בחיפוש בגוגל. יש יותר סיכוי שתמונות שלכם יופיעו בגוגל אם פרסמתם אותם באתר והוספתם להם את התגיות שציינתי בפסקה הקודמת או הוספתם תמונות ב-"גוגל לעסק שלי". כמובן, שניתן להוסיף תמונות בכל מיני רשתות חברתיות כמו אינסטגרם, פליקר ופינטרסט.

קידום העסק בגוגל בצורה אורגנית

קידום אורגני בגוגל, הוא הדרך הטובה והמומלצת ביותר להשגת לקוחות חדשים בטווח הארוך. ראשית נסביר מהו קידום אורגני ומה מטרתו. אם תביטו שוב בצילום המסך שבתחילת המאמר, בריבוע האדום, אתם תראו תוצאות חיפוש אורגני. אלו התוצאות שגוגל חושב שהם הכי מתאימות לביטוי שהוקלד בשורת החיפוש.
זה ידוע, שמי שמופיע שם, כנראה הוא ותיק, יש לו הרבה לקוחות, הוא עושה עבודה טובה וכו'. אם גוגל הניח אותו שם אז ארצה לפנות אליו כי כנראה הוא הכי טוב.
חלום של כל עסק, הוא להיות בתוצאה הראשונה בחיפוש האורגני. נכון, אמנם זה נמצא הכי למטה מ- 4 סוגי התוצאות, אבל אלו הן התוצאות הכי רלוונטיות אשר זוכות להכי הרבה הקלקות.

איך מגיעים לתוצאות הראשונות בחיפוש האורגני?

כדי שהאתר שלכם יגיע למקומות הראשונים בגוגל יש הרבה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון. במאמר זה לא ארחיב על כל הפרמטרים שגוגל מתחשב בהם? יחד עם זאת, ארצה לציין כמה דברים חשובים שיש לעשות כדי שהאתר של עסק יקודם אורגנית בגוגל כמו שצריך:

  1. חווית משתמש– דאגו שלאתר שלכם יש חווית משתמש נעימה ועצבו אותו הכי יפה שתוכלו.
  2. אופטימיזציה – עשו אופטימיזציה לאתר וודאו כי הוא בנוי בצורה נכונה. בנוסף הקפידו שהתוכן שבו רלוונטי לגולש. אם תזדקקו לשירותי אופטימיזציה, פנו אלינו לקבלת הצעת מחיר מותאמת.
  3. תוכן– תנו תוכן בעל ערך לגולשים והאתר שלכם יקודם. אם תרשמו מאמרים וסתם תמלאו אותם בביטוי מפתח, לא ייצא מזה כלום. תנו להם ידע בעל ערך שיגרום להם להמשיך לקרוא ולהתעניין בעוד מידע שיש לכם באתר. גוגל יזהה את ההתנהגות של הגולשים ויעלה אתכם בדירוגים.
  4. לינקים חיצוניים – אלו לינקים שמגיעים מאתרים אחרים לאתר שלכם. יש דרך טובה ודרך גרעה לעשות זאת. מוזמנים לקרוא על כך במאמר נוסף שכתבנו על איך לעשות קידום אתר בגוגל בעצמך.

רשמו את עצמכם לאינדקסים של עסקים

כדי להגיע לתוצאות הראשונות בחיפוש מבוסס מיקום, הוסיפו את עצמכם באינדקסים שונים. שימו לב, שאם נחפש: "עיצוב פנים בתל אביב" או "עיצוב פנים ברמת גן" אנחנו נקבל תוצאות מאינדקסים שונים כמו בזק ודפי זהב. לכן, רשמו את עצמכם בכל אינדקס עסקים שתוכלו. חלקם חינמיים וחלקם בתשלום. לכן, ככל שתוכלו להרשות לעצמכם, הוסיפו את עצכם בכמה שיותר אינדקסים כאלו.

לסיכום – קידום העסק בגוגל זה אפשרי גם מבלי להוציא הרבה כספים

כפי שציינו במהלך המאמר ישנם כמה דרכים ל-קידום העסק בגוגל. חלק מהדרכים הן עם עלות שאתם תוכלו לקבוע וחלק מהדרכים הן חינמיות לגמרי.
פעולות שתוכלו לבצע כבר מחר למען קידום העסק בגוגל:
1. פתחו חשבון ב"גוגל לעסק שלי", וודאו שיש שם כתובת ותמונות מעניינות של העסק.
2. הוסיפו תמונות לאתר שלכם שיש בהן תגיות "כותרת" ו- "טקסט אלטרנטיבי".
3. הוסיפו תמונות לפייסבוק ולרשתות החברתיות שלכם עם הביטוי מפתח בכותרת.
4. רשמו את עצמכם לאינדקסים של עסקים.
5. פנו אלינו לקבלת הצעת מחיר לבניית אתר אם עדיין אין לכם אחד כזה.
6. כתבו תוכן לאתר שלכם ותנו ערך ללקוחותיכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
סגירת תפריט
דילוג לתוכן