אחסון ותחזוקת אתר תחת קורת גג אחת – מה היתרונות ומה המחיר

אחסון ותחזוקה הם שני ענפים שעליהם יושב כל אתר. כדי שהאתר יתפקד כמו שצריך אנחנו צריכים לדאוג לאחסון שתואם את הצרכים שלו, ולתחזוקה שוטפת יומיומית שתנקה אבק וגם תמנע תקלות גדולות. לכאורה מדובר בשני שירותים נפרדים כשכל אחד מהם דורש התמחות מסוימת, אך האמת היא שאין סיבה שאחסון ותחזוקת אתרים לא יינתנו כשירות משולב תחת קורת גג אחת ויקלו עליך את ההתנהלות. במאמר שלפניך נבין מה כלול בכל אחד מהשירותים האלו ואת הקשר ביניהם. לבסוף, נפרט את הסיבות שבגינן כדאי לקבל את השירותים האלו תחת קורת גג אחת.

תוכן עניינים

אחסון ותחזוקת אתר

מה כלול באחסון ותחזוקת אתרים?

כפי שכתבנו מעלה, אחסון ותחזוקת אתר הם שני תחומים שונים והם דורשים התמחות טכנית ברמה טובה. מיד נרחיב על היתרונות בחיבור שלהם. לפני כן, אלו הדברים שכלולים בשירות אחסון ותחזוקת אתרים.

אחסון אתר

השרת הוא "מחסן" בתוכו יושבים קבצי האתר שלנו. אחסון אתר הוא לא מותרות, ובלעדיו האתר שלנו לא יעבוד. כמה דברים שכדאי לדעת:

  • ככל שהאתר דורש יותר – כך מחיר האחסון גבוה יותר. אתרים גדולים, אינטנסיביים, עם תנועה גדולה, ידרשו שרת חזק יותר.
  • בתוך השרת ישנן אפשרויות לטיפול בתקלות ולהוספת יכולות חדשות, ולכן יש צורך בהבנה טכנית. ניתן לקבל עזרה עד נקודה מסוימת מחברת האחסון. אחרי נקודה זו יש צורך לפנות לאיש טכני מקצועי ולשלם בהתאם
  • שירות לקוחות – חברת שרתים מטפלת עד גבול מסוים בתקלות שקשורות לשרת ומונעות מהאתר לעבוד. היא אינה מתעסקת בנושאי תחזוקה

עלויות אחסון נעות בטווח רחב של 30-500 ₪ בחודש, כשהפרמטרים העיקריים הם גודל האתר שלך והיקף התנועה אליו.

תחזוקת אתר

תחזוקת אתר היא טיפול קבוע שאנחנו נותנים לאתר שלך כדי שימשיך לעבוד בצורה מעולה ולספק את הסחורה. זה כמו להכניס את הרכב לטיפול שגרתי במוסך, רק שבמקרה הזה אנחנו מטפלים באתר בכל יום. תחזוקת האתר גם היא לא מותרות, ואתר שלא מטופל ברמה היומית והשבועית יבאס מאוד את הגולשים, יגיע למצב של תקלות, השבתות ואפילו לטוטאל לוס. מכיוון שהאתר שלך הוא מקור פרנסה, אנחנו לא רוצים להגיע לשם. אלה הדברים שכלולים בשירות תחזוקת אתר:

  • גיבויים יומיים ושחזור במידת הצורך – כל שרת עושה גיבויים אוטומטיים 10-14 ימים אחורה. בדיגיטה אנחנו מבצעים גיבוי בשרת חיצוני לתקופה של 90 יום אחורה. זה חשוב בעיקר למקרים של תקיפת סייבר משמעותית שעלולה למחוק את האתר, אך לא רק. גם במקרים של תביעות, כשרוצים להוכיח פעילות שבוצעה מזמן.
  • שדרוג תוספים \ תבנית \ קוד ליבה – התוספים השונים באתר הוורדפרס (בממוצע 25 תוספים לאתר) פותחו כל אחד ע"י מפתח אחר. המפתחים משחררים עדכוני גרסה בצורה אינטנסיבית יחסית. בלי לשדרג, האתר יאט, יתיישן ויהיה בו פרצות אבטחה
  • חידוש רישיון לתוספי פרמיום – ישנם תוספים בתשלום שנתי. יש לחדש להם הרישיון ולעיתים להוריד אותם ממקום מיוחד כדי להעלות את הגרסה החדשה לאתר
  • ניטור זמן אוויר ותיקון נפילות – נועד למנוע מצבים של אתר לא פעיל. במקרה של נפילת האתר, איש המקצוע מקבל התרעה ורץ לטפל בתקלה. קריטי במיוחד באתרי מכירות ואתרים שנותנים שירות ומחויבים בפעילות שוטפת
  • אחסון אתר – אחסון הוא הפלטפורמה בה הקבצים יושבים, ללא אחסון האתר לא יעבוד
  • ניטור אבטחת האתר – ביצוע בדיקות אבטחה שכוללות וירוסים, פגיעויות, פרצות אבטחה ורשימות שחורות של גוגל. קריטי במיוחד באתרים שמאפשרים סליקה או שומרים פרטים רגישים
  • ניקוי בסיס הנתונים
  • ועוד

מחיר תחזוקת אתר נע בין 300-1500 ₪ לחודש, כתלות בסוג האתר, הגודל שלו, תדירות העדכון, האם ישנם קמפיינים פעילים בשוטף ועוד.

שנכיר ונדבר על האתר שלך?

איך אחסון ותחזוקת אתרים מתקשרים אחד לשני?

אחרי שהסברנו קצת יותר לעומק על הדברים שמייחדים את אחסון האתר ואת התחזוקה של האתר, הגיע הזמן לדבר על השילוב ביניהם. לרוב, כשישנה בעיה טכנית באתר, היא יכולה להיות קשורה לאתר עצמו או לשרת (האחסון שלנו). בעל אתר שאין לו ידע טכני לא ידע מהו מקור הבעיה. כתוצאה מכך הוא עלול למצוא את עצמו בפינג-פונג מייאש בין חברת אחסון לחברת תחזוקה כשבכל הזמן הזה האתר שלו מושבת. אפשר להבין את זה טוב יותר בדוגמאות הבאות:

דוגמא 1 – תקלה בסליקה באתר מכירות

את החיבור בין אחסון ותחזוקת אתרים אנחנו יכולים לפגוש גם בסיטואציה הקשורה לסליקה באתר. אתרי מכירות נשענים על שלושה גופים שונים כדי לסלוק: חברת סליקה, חברת אשראי וחברת חשבוניות. במקרה שמשהו לא עובד והלקוחות לא מצליחים לבצע רכישה, בעל האתר ככל הנראה לא ידע למי מהשלושה לפנות. הפינג פונג הזה הוא לא רק מתסכל ומבזבז זמן, הוא גם מתבטא באובדן של לקוחות.

דוגמא 2 – תקלה באינטרנט הביתי

דוגמה נוספת, דווקא מעולם האינטרנט הביתי, היא של תשתית וספק אינטרנט שניתנים על ידי חברות שונות. היום חברות רבות מספקות שירותים משלימים. ניתן למצוא חברת אשראי שמספקת גם שירותי סליקה, וחברת סליקה שמספקת גם שירותי חשבוניות, וכמובן תשתית וספק אינטרנט שבאים יחד. אז למה לא לעשות צעד קדימה לעבר אחסון ותחזוקת אתר תחת קורת גג אחת?

אחסון ותחזוקת אתר – הכל תחת קורת גג אחת

בדרך כלל, חברות אחסון אתרים מתמקדות באחסון אתרים בלבד, ולא יודעות לתת מענה לתקלות טכניות הקשורות לאתר. מנגד, לא מעט חברות תחזוקה לא נותנות שירות של ניהול שרת כדי לא לקחת אחריות על תקלות שלא קשורות אליהן. אנחנו בדיגיטה החלטנו להקל על הלקוחות שלנו, לחסוך להם כסף ולתת להם שירות נוח יותר תחת קורת גג אחת. אנחנו מתמחים בתחזוקת אתרים ומשכירים בעצמנו מספר שרתים לאחסון האתרים של הלקוחות שלנו. אם יש בעיה באתר, אנחנו כבר נדאג למצוא את המקור ולטפל בו כחלק מהשירות המלא. בלי לנסות להיזכר איפה מאוחסן האתר שלך, בלי להרים טלפון לאנשים שונים ובלי להסביר בשיניים שבורות מה בדיוק התקלה. אנחנו כאן.

כאנשי מקצוע שמתחזקים אתר, הרציפות התפקודית של האתר שלך חשובה לנו בדיוק כפי שהרציפות התפקודית של האתר שלנו חשובה לנו.

שנכיר ונדבר על האתר שלך?

כמה עולה שירות אחסון ותחזוקת אתר גם יחד בדיגיטה?

אנחנו מאמינים שבשלב הזה כבר הבנת עד כמה שירות של אחסון ותחזוקת אתרים תחת קורת גג אחת הוא דבר כמעט אלמנטרי עבור מי שהוא לא איש טכני. אז כמה זה עולה?

חבילת תחזוקה במסלול LITE – 249 ₪ + מע"מ לחודש

מתאים לאתרי תדמית (רואה חשבון, פסיכולוגית, חדר כושר וכו'), אתרי פורטפוליו (אדריכלית, סטודיו לקעקועים, מספרה וכו'), בלוגים קטנים ועוד, שלא מתעדכנים בתוכן לעיתים קרובות ולא מבוצעים בהם שינויים עיצוביים בתדירות גבוהה. במילים אחרות, אתרים שברוב הזמן הם סטטיים. אתרים מן הסוג הזה זקוקים לתחזוקה בסיסית ובנוסף כמות התקלות שלהם נמוכה מאוד, ולכן בנינו עבורם חבילה מינימלית ומשתלמת.

עלות שעות עבודה נוספות – 450 + מע"מ לשעה.

חבילת תחזוקה במסלול PREMIUM – 399 ₪ + מע"מ לחודש

אם דרוש לך שנטפל בתקלות באתר באופן מידי, נבצע מחשבה מתמדת על שיפור האתר שלך או שישנה דרישה לשעות עבודה מרובות בחודש – עדיף לבחור במסלול פרימיום. זאת מכיוון שהעלות לשעה נמוכה יותר. המסלול הזה מתאים לאתרים דינמיים כמו אתרי חדשות, אתרי מכירות, סטארטאפים ואתרים שמריצים קמפיינים וזקוקים לשירות צמוד.

עלות שעות עבודה נוספות – 350 + מע"מ לשעה.

מה ההבדל בין החבילות?

בשתי החבילות האתר שלך מקבל מאיתנו תחזוקה בסיסית שתגרום לו לעבוד ולספק את הסחורה. בחבילת הבסיס ישנה שעה אחת של טיפול בתקלות ותמיכה טכנית בשנה. זה אולי נשמע מעט, אך ישנן תקלות טכניות שמטופלות בפחות מ-10 דקות עבודה. בחבילת הפרמיום שמיועדת לאתרים גדולים ו/או אינטנסיביים, אנו מעניקים שעתיים נוספות של תמיכה טכנית בשנה. בנוסף, יינתן מענה סופר מהיר גם בשעות מאוחרות / שבתות וחגים, ועלות נמוכה יותר לכל שעת עבודה נוספת.

כדי לשמוע עוד על שירות של אחסון ותחזוקת אתרים בדיגיטה, אפשר לדבר איתנו כאן.

אחסון בחינם לאתרים קטנים – ניתן לשדרג לאחסון פרטי ב 315 ₪ + מע"מ לחודש

כל עוד האתר שלך הוא אתר קטן שדורש משאבי שרת סטנדרטיים, האחסון אצלנו הוא בחינם כחלק מהתשלום על שירות תחזוקת אתר. אם האתר שלך גדול ויש בו תנועה משמעותית והוא זקוק לשרת מפלצתי ועוצמתי, כמובן שגם את זה יש לנו, במחיר התחלתי של 315 ₪ + מע"מ לחודש. כפי שכתבנו למעלה, הטווח של אחסון אתרים נע בין 30-500 ₪.

תוכן עניינים