קידום אתר בגוגל – עשה זאת בעצמך

עם השנים, גוגל הופך ליותר ויותר מרוכז בגולש, לתת לו את התוצאה שסביר שחיפש כבר בתוצאות הראשונות. אז איך בתור מנהלי אתרים נוכל לדעת איך לעשות קידום אתר בגוגל כמו שצריך? במאמר זה נוכל להבין איך גוגל חושב והצעדים שאפשר לעשות כבר מחר על מנת לוודא שהאתר שלנו יתקדם בגוגל.
Depositphotos 184759526 L 1

אחח גוגל גוגל, מה עוד צריך לעשות כדי שהגולשים שמחפשים עסק כמו שלי יגיעו אליי? כל מה שאני רוצה זה שאנשים ייכנסו לאתר שלי, יראו את השירותים שאני נותן ויצרו עמי קשר. כזה מסובך?
האמת שכן, זה קצת קשה. יש הרבה מתחרים וכל כך הרבה אתרים אחרים שרוצים להיות בדף הראשון בגוגל. כתוצאה מכך, לא מעט אנשים מתייאשים.
להתייאש זה לא הפתרון, להפך, להבין מול מה אנחנו מתמודדים וליישם טכניקות של קידום אתר בגוגל מקצועי, זה הפתרון הנכון. הנה כמה מהטכניקות הכי טובות ליישום על מנת לקדם אתר בגוגל כמו שצריך:

קידום אתר בגוגל מתחיל בכתיבת תוכן ומאמרים

תוכן הוא המלך, הנסיך וכל שאר בעלי התפקידים בחצר המלוכה. תוכן שכתוב בצורה טובה ונכונה הוא זה שיגיע רחוק. אז למה כדאי לשים לב בכתיבת תוכן?

עניין ומקוריות

כמעט על כל נושא כבר נכתב, כמעט כל נושא כבר קודם, אז כדי שהתוכן שלך יעלה בדירוג צריך לעשות משהו מיוחד יותר. אחד הדברים החשובים הוא לתת עניין לקוראים. לדוג', הרבה סופרים מצליחים הגיעו לאן שהגיעו לא רק בזכות התסריט המעניין שיצרו לספר שלהם, אלא בזכות כתיבה מעניינת שפשוט כיף לקרוא. רוצה למשוך את הגולש להמשיך לקרוא? כתובכתבי את התוכן בצורה מעניינת. תוכן שנכתב בצורה מקורית ומעניינת יכול להיות הטריק שיעשה את ההבדל בין מקום 50 למקום 3.

חווית משתמש בקריאה משפיעה על קידום אתר בגוגל

  1. עזרים- השתמשי בתמונות, גרפים, הוכחות, ציטוטים, משחקים או כל דבר אחר שיוכל להעביר מסר או מידע בצורה אחרת מטקסט. תמיד נחמד לעשות הפוגה קטנה מקריאה ולראות תמונה משעשעת או הסכמה באמצעות הוכחות מסקר או כל דבר דומה.
  2. התאמה למובייל– רוב הגולשים מגיעים ממובייל, לכן חשוב מאוד לוודא כי הטקסט קריא גם ממובייל.
  3. נגישות ועיצוב- חלק מהגולשים לא מצליחים לקרוא את הטקסט שלכם. גם אם הטקסט סופר מעניין, אם כואב להם בעיניים הגולשים יפסיקו לקרוא. חשוב לשים לב לבחור פונט קריא וברור, ניגודיות ברורה בצבעים, רווחים מתאימים, פיסוק וכו'.  לא פחות חשוב, יש לתת לגולש את האופציה לקבוע את הגודל של הטקסט כדי שאם האותיות קטנות לו מידי הוא יוכל להגדיל וליהנות בכיף.
  4. לקרוא ולהצליח לנשום – ישנם בעלי אתרים, שכל כך חשוב להם לקדם את האתר שלהם, שהם מפציצים בתוכן וכותבים הכל מהנשמה. שימו לב, שבמידה ולא משתמשים נכון באורך משפט, ניקוד ופיסוק נכון, יהיה ממש קשה לנשום בקריאה. השתדלו לכתוב מינימום 80% מהמשפטים באורך של עד 20 מילים.

אופטימיזציה לדף

אופטימיזציה לדף היא סופר חשובה בקידום אתר בגוגל. בכל מאמר שכותבים, יש לעבור על הצ'ק ליסט הבא ולוודא שהטקסט נכתב בצורה אופטימלית:

  1. היררכיה נכונה לטקסט- לכל טקסט יש היררכיה ברורה של כותרות ותת כותרות, תקציר, גוף המאמר וסיכום.
  2. ביטוי מפתח- חלוקה נכונה של ביטוי המפתח לאורך המאמר ומיקומו בנקודות מתאימות.
  3. טייטל ודיסקריפשיין- לכל דף יש כותרת ותיאור אותם מנוע החיפוש של גוגל מציג. חשוב לכתוב אותם באורך המתאים, ובאופן שקורא לפעולה. מעבר לכך, לא לשכוח לוודא שהם מכילים את ביטוי המפתח.

לפצח את הבינה המלאכותית של גוגל

לגוגל יש אלגוריתם שנקרא "Rank Brain", זהו אלגוריתם שבנוי על בינה מלאכותית שקצת הרס למקדמי אתרים אגרסיביים את אופי העבודה. אם בעבר היה אפשר לכתוב על ביטויים דומים מאמרים שונים, היום זה כבר לא עובד. לדוג', גוגל מבחין בין "כתיבת תכנים" ל- "כתיבת תוכן". הוא יודע שמטרת החיפוש של הגולש היא זהה. לכן, עדיף לכתוב מאמר אחד שנותן בראש ולהשקיע את הזמן בקידום המאמר עצמו.
גוגל יעלה בדירוג בסופו של דבר, את הדף שנתן את התשובה הכי מדויקת ומעניינת למה שהגולש חיפש. איך הוא יודע לעשות זאת? הוא מנתח את פעילות הגולשים בדף ולפי זה מבין אם הדף הזה בשבילם או לא.
במאמר "מדריך לכתיבת תוכן בצורה נכונה לצרכי קידום בגוגל" יש הסבר מפורט על איך כותבים מאמר בצורה הכי נכונה לאתר.

הגיע הזמן לשדרג את האתר שלך?

לעשות המון לינקים, יש לזה חשיבות גבוה בקידום אתר בגוגל

עולם הלינקים מתחלק ל- 2, לינקים פנימיים ולינקים חיצוניים. עבודת הלינקים הפנימיים היא פשוטה יותר, כל שעלינו לעשות זה לקשר את המאמר עם דפים נוספים באתר שלנו. לדוג', בפסקה הקודמת במאמר זה, עשינו קישור למאמר אחר שעשינו באותו נושא. ראינו לנכון, שבשלב זה, מי שירצה להעמיק באותו נושא ינווט לשם. זה בדיוק מה שאתה גם צריךה לעשות. לינקים פנימיים מקפיצים את הגולש מדף לדף באתר, גוגל מבין שהתוכן שלכם מעניין ושאתם מקצועיים בנושא.

לינקים חיצוניים

זה כבר סיפור אחר, הרעיון הבסיסי הוא שלינק לאתר שלך יופיע בכמה שיותר אתרים אחרים. אז איך עושים את זה? יש כמה דרכים, הדרך הטובה והדרך הגרועה. נספר לך על שניהם כדי שתדעי מה כן ומה לא לעשות.
הדרך הגרועה, שנקראת גם black hat. בדרך זו,  משתילים את הלינק לאתר בכל מיני מקומות ובעצם מספימים אתרים עם הלינק. לא לעשות את זה, זה גרוע מאוד ושייך לשנת 2005.
הדרך הטובה נקראת white hat. בדרך זו, משתילים לינק במקומות חיוביים. לדוג', מישהו שאל שאלה באתר Ynet, ואתה חושבת שיש מאמר באתר שלך שייתן לו תשובה מדוייקת. אז כתגובה, ניתן כמה משפטים שיסבירו למה במאמר הזה תמצא התשובה ונפגין מקצועיות ולבסוף נצרף לינק. מי שהנושא באמת יעניין אותו לבסוף יילחץ על הלינק. הרעיון, הוא להפיץ לינקים שבאמת לוחצים עליהם. בנוסף, ניתן לכתוב מאמרים לבלוגים חיצוניים ולשים לינק לאתר שלכם.

שיתופי פעולה

דרך נוספת להפיץ לינקים, היא לייצר שיתופי פעולה עם אתרים שהדירוג שלהם בגוגל גבוה. שיתוף פעולה שכזה יכול להיות כתיבת מאמר מקורי לאתר Walla בתחום בו אתה עוסקת. רק לא לשכוח לעשות לינק לאתר שלכם בתוך המאמר. במקרים כמו זה, שיתוף פעולה כזה עולה כסף.
דרך נוספת, היא ליצור קשרים עם יחצ"נים ועם אנשים בעלי השפעה שיפיצו את התוכן שלך בבמות שיש להם.

רשתות חברתיות

שיתופים ברשתות חברתיות עוזרות מאוד כדי לעשות קידום אתר בגוגל כמו שצריך. מאמר שמשתפים אותו הרבה, אוטומטי גורם לגוגל להבין שזה מאמר מאוד מעניין. המאמר כנראה כל כך מעניין, שגולשים רוצים לשתף אותו עם החברים שלהם. לכן, מומלץ בחום לתת אופציה לשיתוף מהיר דרך האתר ולנהל את המדיה החברתית בצורה שוטפת ולעדכן כל הזמן על תוכן חדש שאתה מייצרת.

למהירות טעינה ואבטחה יש קשר ישיר לקידום אתר בגוגל

שאלה קטנה, האם פעם חיפשת משהו והמתנת יותר מ 5 שניות עד שהדף יעלה? כל אחד מחברי הצוות אצלנו אומר שלא. אנחנו בטוחים שגם אתה לא. נסייג ונאמר שאם יש אתר שאנחנו חייבים להגיע אליו, כמו דף של ביטוח לאומי, אז אין לנו ברירה ונחכה גם הרבה יותר מזה.
אחד הדגשים החשובים באינטרנט של היום זה אופטימיזציה של הדף למהירות. אם הדף לא עולה תוך 1-3 שניות, הגולש יחפש את מבוקשו אצל המתחרים. היות והדף אצלם כן נטען ולא צריך להמתין לו נצח.
במאמר זה "7 טריקים לשיפור מהירות אתרי וורדפרס" ניתן ללמוד כיצד להאיץ את האתר.

אבטחה

במקרה ולא שמת לב, אתרים שלא מאובטחים באמצעות תעודת SSL מופיעים בלינק שלהם בצורה מלחיצה. זה ממש מרגיש כאילו מישהו מנסה לגנוב לך את הכרטיס אשראי עוד רגע. בגוגל כבר מעבר לשנה מתריעים על אתרים לא מאובטחים.
במאמר זה "תעודת SSL- איזו לבחור ומה ההבדל ביניהן?" אפשר להבין מה החשיבות של תעודה זו ואיך לבחור את המתאימה לאתר שלך.

קידום אתר בגוגל- זה אפשרי

לסיכום, קידום אתר בגוגל זו לא עבודה פשוטה, אך עם קצת מאמץ ומחויבות מלאה לתהליך, אפשר לקדם כמעט כל אתר. בשורה התחתונה, גוגל הפך מחכם מאוד לסופר חכם, קשה מאוד לרמות אותו ושיטות אגרסיביות ישנות כבר לא עובדות. אז איך כן לעשות קידום אתר בגוגל בצורה נכונה?
כתבו תוכן מעניין, רלוונטי ומקורי. בנוסף, הפיצו את התוכן בצורה חכמה, צרו שיתופי פעולה עם אתרים שיש להם דירוג גבוה והתחברו לאנשים עם השפעה על דעת קהל שיפיצו את התוכן.
אם עדיין תזדקקי לעזרה בקידום, אם אין לך זמן לזה, לאתר שלך יש תמיד בית חם אצלנו. מוזמןת ליצור קשר ויחד, נבנה תכנית איך להניח את האתר שלך במקום הראוי לו.