מנהל אתר איקומרס שעוסק בניהול התוכן
מנהל אתר איקומרס שעוסק בניהול התוכן מתמקד במשימות הבאות:
- העלאת מוצרים חדשים כולל המפרט שלהם
- הסרת מוצרים שאינם במלאי
- עדכון מחירים
- ניהול הזמנות, מבצעים ויצירת באנרים
למה חשוב לרענן את התוכן?
- כדי למנוע מצבים לא נעימים מול לקוחות. לדוגמה, לקוח שרוכש מוצר כשאין לנו אותו במלאי או כשהמחיר לא מעודכן
- כדי לרענן את האתר עם המוצרים החדשים וכדי שהאתר לא יראה מיושן. זה נותן ללקוחות תחושה שיש כאן לקוחות, תחלופה, ומספק להם אמינות
- כדי לסמן למנועי החיפוש שאנחנו כאן
- להחזיק באתר דברים שנמכרים ולהסיר את מה שלא מעניין לקוחות ולא נמכר
האם ניהול התוכן זה משהו שאפשר לעשות לבד?
התשובה לכך תלויה במספר גורמים. לדוגמה, כמות המוצרים באתר, תדירות ההזמנות והזמן הפנוי שלכם / של אנשי הצוות. ברוב המקרים, מדובר בתהליך פשוט יחסית שתוכלו לבצע אצלכם. האתגר המשמעותי הוא בהיבט הזמן שזה דורש.
מנהל אתר איקומרס שמתפקד כאיש הטכני
מנהל אתר איקומרס, בכובע השני שלו, מטפל באתר בהיבטים הטכניים והאחריות שלו היא עצומה. למעשה הוא מבצע תחזוקה טכנית לאתר והמשימה שלו היא לוודא שהאתר ממשיך לתפקד מבחינה זו. בסוף, אתר מכירות הוא מקור פרנסה לכל דבר ועניין. תקלה בתהליך הרכישה שוות ערך לקופה רושמת שלא נפתחת כשאנשים ממתינים מיואשים בתור. נשמע מלחיץ, לא? אלו הם רק חלק ממשימות התחזוקה הטכניות של מנהל אתר איקומרס:
- טיפול מידי בנפילות של האתר
- עדכון תוספים וחידוש תוספי פרימיום
- עדכוני אבטחה
- מעקב אחר תהליך הרכישה וזיהוי בעיות בתהליך התשלום
- סיוע במשימות השיווק של החנות – באנרים וכד'
אז איזה סוג מנהל אתר איקומרס אתם צריכים?
יש חברות שמציעות ניהול אתרי איקומרס באופן מלא, כלומר טכני ותוכן ביחד. היתרון הוא שזה הכל במקום אחד. החיסרון, לעומת זאת, הוא שהם לא באמת יודעים מה אתם צריכים. מהניסיון שלנו, חברות כאלה "מטרידות" הרבה את בעל העסק בשאלות הקשורות למוצרים, למפרט שלהם ולמחירים. ומה יוצא? את הזמן שבעל העסק או עובד שלו משקיע בלהסביר לאיש המקצוע איך הוא רוצה את הדברים, הוא יכול היה להשקיע בלהעלות את המוצרים בעצמו ולחסוך הרבה כסף. את העבודה הטכנית על האתר שלכם תשאירו לאנשי המקצוע המומחים. עבודת התוכן יכולה להישאר אצל מישהו מתוך החברה. אנחנו לא מנהלים תוכן עבור אתרי איקומרס, אך נוכל לתדרך עובד מטעמכם כיצד לנהל את התוכן. הנה, חסכנו לכם הרבה.
מה כוללת תחזוקה טכנית של אתר מכירות?
- אחסון ודומיין – האחסון הוא המקום שבו האתר יושב (השרת), ודומיין הוא הכתובת שמובילה אליו. אם האתר שלכם גדול ויש אליו הרבה תנועה, מוצרים וקטגוריות, צריך אחסון מאסיבי. המחיר לאחסון יכול להתחיל ב-40 ש"ח לחודש ולהגיע להרבה יותר מזה, תלוי בגודל האתר ובדרישות. דומיין עולה בערך 70 ש"ח לשנה. חשוב שיבינו את הטווח, יכול להיות בין 40-500 עלויות אחסון.
- אבטחה – מכיוון שמדובר בכסף ובפרטי אשראי של אנשים, האבטחה היא עניין רציני. אנחנו עושים סריקות אבטחה יומיות, כולל חיפושים אחרי וירוסים ופרצות אבטחה. המטרה היא שיהיה לכם שקט נפשי ואתר מאה אחוז מוגן
- עדכוני תוספים ותוכנות – תוספים הם כמו אפליקציות לאתר, שדרוגים שמסייעים לו לספק שירותים הכרחיים או פשוט להפוך את האתר לחווייתי יותר. את התוספים צריך לעדכן מעת לעת. אם לא עושים את זה בזמן הם גורמים לבאגים באתר. מנהל אתר איקומרס אחראי גם לזה
- גיבויים יומיים – טעויות טכניות קורות, אך באתרי מכירות הן עלולות להיות קשות. אנחנו דואגים לגבות את כל הנתונים של האתר שלכם מדי יום ושומרים אותם 90 ימים אחורה. אנחנו רוצים שתוכלו לשחזר את האתר במקרה של תקלה, או לבדוק מה היה המחיר או התיאור של המוצר בתאריך רצוי (זה עשוי להציל אתכם במקרה של סאגה עם לקוח לא מרוצה שמשוכנע שהוא ראה משהו אחר)
- ניטור זמן אוויר – אם האתר שלכם נופל, וזה עשוי לקרות מסיבות שונות, אנחנו מקבלים התרעה ומטפלים בזה מיד. לא תדעו על הבעיה עד שנטפל בה. נעדכן אתכם בסיום 😊
טיפול בתקלות טכניות
כן, גם את זה המנהל הטכני עושה. לפעמים אלו תקלות קטנות שפוגעות בעיקר בחוויית המשתמש. במקרים אחרים, מדובר בבעיות שלא מאפשרות לבצע רכישה, ואז צריך להיכנס לפעולה מיידית. הנה כמה תקלות נפוצות:
- תקלות בעגלת הקניות ותהליך התשלום – לפעמים הלקוחות לא מצליחים להוסיף או להוריד מוצרים מהעגלה, או לא מצליחים להמשיך בתהליך התשלום. אם זה קורה, זו בהחלט בעיה קריטית ואנחנו עוזבים הכל כדי לטפל בה
- תקלות בהזמנות ומוצרים – יש תקלות שיכולות לקרות "מאחורי הקלעים". לדוגמה, בעיות בייצוא לאקסל, חוסרים במידע בהזמנות, או בעיות בהגדרות של המוצרים עצמם (כמו תמונה שלא מוצגת, מחיר שגוי או כפתור הוספה לסל שלא פועל)
- תקלות בחשבוניות ובמיילים – בעיות שקשורות לסיום העסקה כמו חשבונית שלא נשלחה ללקוח או בעל האתר שלא מקבל עדכון על רכישה שהושלמה. גם אלה הן תקלות שדורשות טיפול מידי
רוצים שנהיה מנהל אתר איקומרס הטכני שלכם? 😊
לפני הכל, דברו איתנו וספרו לכם איך מתנהלת החנות שלכם ובמה היא עוסקת. אנחנו מציעים שירות תחזוקת אתרי איקומרס במחיר של 600 ₪ בחודש, שכוללות את כל מה שצריך בהיבט הטכני:
- גיבויים יומיים ושחזור במידת הצורך
- שדרוג תוספים / תבנית / קוד ליבה
- טיפול בתקלות טכניות
- ניטור אבטחת האתר
- ניטור זמן אויר ותיקון נפילות
- ניקוי בסיס הנתונים
- חידוש רישיון לתוספי פרימיום
- אחסון אתר בשרת משותף (שדרוג לאתר פרטי עולה 350 ש"ח)
- Cloudflare CDN
עבור שעת עבודה בעלות של 350 ש"ח, נשמח להעניק לכם את השירותים המורחבים הבאים:
- פיתוח יכולות חדשות – לפעמים היכולות הקיימות באתר פשוט לא מספיקות כדי להגיע ליעדים. אנחנו נפתח עבורכם פיצ'רים מותאמים אישית שישדרגו את האתר
- ניהול וכתיבת תוכן – זוכרים את מה שכתבנו למעלה על ניהול התוכן? אנחנו יכולים לעשות גם את זה, במסגרת שעות התמיכה (אך היינו ממליצים לכם להשקיע את הזמן היקר הזה בדברים אחרים)
- עיצוב ובנייה באלמנטור – הקמת דפי נחיתה, הוספת דפים לאתר ושדרוג אזורים ספציפיים באתר
- התנהלות מול גוגל – הידע המקיף שלנו בשירותים של גוגל מאפשר לנו לתת לכם תמיכה מלאה בכל מה שקשור למוצרים כמו SEO, Analytics, Google My Business ועוד
- ייעוץ עם המומחים שלנו – יש לכם רעיון חדש אבל הוא לא תפור עד הסוף? המומחים שלנו ישמחו להקשיב ולהעניק לכם ייעוץ שיווקי, טכני ועיצובי שיקדם את הרעיונות שלכם
- שיפור ביצועי אתר – האתר איטי ולא נעים לשימוש? צוות המומחים שלנו יבחן אותו, יזהה את מקור הבעיה וידאג שהאתר שלך יפעל במהירות וביעילות. כמו F-35.