בעיות נפוצות בוורדפרס שבעל אתר יכול לטפל בהן לבד | תקלות בוורדפרס | DIGITA

בעיות נפוצות בוורדפרס שבעל אתר יכול לטפל בהן לבד

  • בית
  • פוסטים
  • בעיות נפוצות בוורדפרס שבעל אתר יכול לטפל בהן לבד

וורדפרס כידוע היא מערכת אהובה, מכיוון שיש בה המון גמישות, המון פיתוחים מוכנים ואפשר לעשות איתה כמעט כל סוג של אתר. למעשה, למעלה מ 30% מהאתרים בעולם בנויים עליה והמספר הזה רק גדל עם השנים. לירח שלנו יש dark side, וגם למערכת וורדפרס. אם לא מתחזקים אותה כמו שצריך צצות בעיות, בעיקר בגלל שיש לה הרבה חלקים נעים אשר פותחו ע"י גופים שונים וכיוון שלבעלי האתר יש גישה לממשק. לנוחיותך, אספנו בעיות נפוצות בוורדפרס אשר גם בעלי אתר ללא רקע טכני יוכלו לפתור בתקווה לחסוך לך כמה שקלים במקום שתרוץ\י ישר למתכנת.

בעיות נפוצות בוורדפרס

יש לי התרעה באתר שמשהו לא מעודכן

וורדפרס היא מערכת בקוד פתוח ועליה מלבישים המון חלקים שהם פיתוחים של מפתחים שונים. מפתחים אלו מעדכנים גרסאות בשביל החדשנות וכדי לסתום חורי אבטחה. על מנת לקבל את הגרסא הכי מעודכנת יש לבצע עדכונים למערכת, פלאגינים וערכת נושא של האתר. אפשר להיכנס לאזור העדכונים ולבצע עדכון. אם משהו נהרס, לשחזר את האתר ולפנות לאיש מקצוע.
למי פונים אם עדיין לא הסתדר: מתכנת

קיבלתי הודעה מגוגל שאין לי sitemap באתר, למרות שיש לי

משום מה הרובוט של גוגל חסום לבדיקה של האתר שלך, חשוב לבדוק את הגדרות ה firewall שלך ולשים לב אם יש משהו שחוסם רובוטים של גוגל או רובוטים מזויפים. (נפוץ מאוד אצל מי שיש לו את הפלאגין all in one wp security)
למי פונים אם עדיין לא הסתדר: מתכנת

הפלאגין yoast התריע שיש דפי 404 באתר שלי

אין מה להילחץ, הפלאגין רק עושה את עבודתו ומגלה האם יש לינקים שבורים באתר. דבר ראשון, חשוב לבדוק האם יש לינקים שבורים באתר הזמין לגולשים, ניתן לבדוק את זה בחינם בכלי לבדיקת לינקים שבורים.
אם אין תוצאות של לינקים שבורים אז זה אומר שמבחינת חווית משתמש הכל בסדר, אך סביר שגוגל עשוי למצוא לינקים ישנים שעדיין אצלו במערכת. לכן חשוב לעשות הפניות 404. בכל פלאגין של הפניות 404 יש אפשרות לשים לינק ישן (השבור) ולהגדיר מה הלינק החדש (אם אין לינק חדש אז פשוט ניתן לכתוב את דף הבית). במידה ונמצאו לינקים שבורים דרך הלינק המצורף אז גם להם חשוב לעשות הפניית 404.
למי פונים אם עדיין לא הסתדר: מקדם בגוגל

נגעתי במשהו ועכשיו משהו קרה לאתר שלי

קודם כל, אם יש לך גישה לגעת במערכת הניהול חשוב לוודא מראש שיש לך אפשרות לגבות ולשחזר במידת הצורך. במידה ויש לך גיבוי, רצוי לשחזר ואז הכל יחזור לקדמותו.
כאשר מעדכנים את רכיבי המערכת- פלאגינים, ערכת נושא או גרסת ליבה, משהו עלול לקרות, לכן רצוי לא לעדכן לבד, במידה והחלטת לעדכן לבד, נא לשים לב מה בדיוק עשית ולנסות לעשות rollback לעדכון הספציפי, אם יש לך את האפשרות. בכל מקרה עדיף לתחזק את האתר אצל אנשי מקצוע מתאימים.
למי פונים אם עדיין לא הסתדר: מתכנת

עשיתי שינויים, שמרתי, אך הם לא מופיעים באתר החי

לרוב זאת בעיית cache (קאש- זיכרון מטמון), מומלץ בחום לאפשר קאש באתר על מנת לשפר מהירות. החיסרון של קאש הוא כאשר מבצעים שינויים באתר לעיתים לא רואים אותם באתר עד שהקאש יתנקה. על מנת לפתור זאת הכנס\י לפלאגין קאש שלך ונקה את הזיכרון מטמון. ייתכן לעיתים שיש כמה גורמים שעושים קאש, כמו קלאודפלייר (CDN) ופלאגינים נוספים שמותקנים בו זמנית, לכן יש לנקות בכולם. ייתכן גם שיש קאש ברמת השרת ובעלי האתר לא יודעים זאת בכלל. 

פלאגינים נפוצים של קאש הם wprocket, w3 total cache, fastest cache. ניקוי קאש באופן כללי, הוא המקביל של הוצאת התקע של הממיר\נתב אלחוטי מהשקע ואתחול מחדש. כך שגם אם יש בעיה אחרת, ניתן לנקות קאש והדברים הרבה פעמים מסתדרים.
למי פונים אם עדיין לא הסתדר: מתכנת או איש השרתים

אי אפשר להיכנס לעריכת הדף דרך אלמנטור

ראשית, נבדוק האם כל רכיבי אלמנטור מעודכנים לגרסאות הכי עדכניות, אם לא אז נא לעדכן הכל, לנקות קאש ואז לנסות שוב. במידה ועדיין לא הסתדר נבדוק אם חיברנו את האתר לרשת CDN קלאודפלייר (מאוד נפוץ), אם כן ניכנס לממשק הניהול של קלאודפלייר ונכבה את הפונקציה rocket-loader, ננקה קאש שוב. 

לאחרונה, כתוצאה מעדכוני גרסא של אלמנטור, אם יש טעינה שלא נגמרת ואי אפשר להתחבר, פשוט לחצו שוב על התמונה של אלמנטור.
למי פונים אם עדיין לא הסתדר: מתכנת

יצרתי דף חדש ולאחר שאני מזין\ה תוכן זה לא נראה כמו שאר הדפים

כאשר אתר נבנה, לרוב המתכנת בונה טמפלטים מוכנים של כל דף, בין אם זה דף שירות, מאמר וכו'. לכן, בזמן יצירת דף חדש, אנא בחר\י את הטמפלט הנכון. האזור בו בוחרים את הטמפלט יכול להיות או היכן שיוצרים דף חדש או בספרייה של אלמנטור.
למי פונים אם לא הסתדר? מזין תכנים

האתר שלי איטי, הצילו!

אל חשש, כל אתר סטנדרטי יכול להגיע למהירות טעינה של בין 1-3 שניות.
דבר ראשון, האם יש שירותים חיצוניים באתר כמו: לינקים לרשתות חברתיות, וידאו של יוטיוב, גוגל אנליטיקס, מערכת בדיקת ביצועים וכו'? זה יכול להשפיע על המהירות, אם תוכלו לנתק כמה שיותר זה יהיה פצצה. מה שלא חייב, להוציא.

פלאגינים איטיים

דבר שני, יש פלאגינים שאולי מאטים לך את האתר, אז כדאי להריץ בדיקה ב gtmatrix.com, אחרי הבדיקה אפשר לראות ב- waterfall לינקים שלוקח להם הרבה זמן להיטען, אם נמצאו כאלו, תרחף\י מעליהם ובשם של הלינק תראה\י אם הלינק הזה מגיע מאחד הפלאגינים. אם אפשרי, למחוק את הפלאגין, אם יש לו פונקציונאליות חשובה לאתר אז חפש\י פלאגין אחר שעושה את אותו הדבר ועובד יותר טוב. 

צמצום  גודל של תמונות

בנוסף, כדאי להוסיף פלאגין כמו Imagify שמצמצם את הגודל של התמונות באתר. אפשרי גם להוסיף פלאגין ביצועים כמו wp-rocket שיעזור לשיפור הביצועים. למי שיש קצת רקע טכני, יכול להיעזר לעשות את הפעולות שבמאמר אחר ששמו "7 טריקים לשיפור מהירות אתרי וורדפרס" ולעשות את הפעולות המופיעות שם.

שרתים איטיים וזולים יוצרים הרבה בעיות נפוצות בוורדפרס

ייתכן שהשרתים עליהם האתר מאוחסן איטיים, לרוב אתר שמאוחסן בישראל לא צריך להיות איטי, אבל אם לקחתם חברת אחסון בחו"ל צפו מראש לאתר איטי. מומלץ בחום לאחסן אתרי וורדפרס בגוגל-קלאוד או באמזון כיוון שהשרתים שלהם מהירים, יציבים וחזקים ביותר, שלא לדבר על הרשת התת ימית הפרטית שיש לחברות האלו.
למי פונים אם עדיין לא הסתדר: מתכנת או איש השרתים

בעל אתר וורדפרס?

מגיעה לך מתנה מאיתנו בשווי 260 ש"ח!
רחף מעל הקוביה וחשוף את המתנה

260 ש"ח במתנה!

בהם תוכל\י להשתמש כדי להתנסות בחודש של תחזוקה לאתר הוורדפרס שלך, בלי התחייבויות! איזה כיף לך!
לקבלת המתנה לחץ כאן

בעל אתר וורדפרס?

מגיעה לך מתנה מאיתנו בשווי 260 ש"ח!
לחיצה על הקוביה חושפת את המתנה

260 ש"ח במתנה!

בהם תוכל\י להשתמש כדי להתנסות בחודש של תחזוקה לאתר הוורדפרס שלך, בלי התחייבויות! איזה כיף לך!
לקבלת המתנה לחץ כאן

אני לא מצליח\ה להתחבר לממשק הניהול שלי

אם הזנת שם משתמש וססמא ואת\ה מקבל\ת שגיאה שאומרת שהשם משתמש לא נכון או הססמא לא נכונה, אז כנראה זה המצב.
וורדפרס יגיד לך אם השם משתמש שהזנת קיים, אם כן אז רק הססמא לא נכונה. סביר להניח שלמנהל האתר שלך יש את אותה במערכות שלו אז נסה\י לבקש ממנו. בנוסף תוכל\י ללחוץ על שחזור ססמא בעמוד ה wp-admin/wp-login שלך.
במידה והוגדרו מספר ניסיונות התחברות מקסימליות, לא לעבור אותם כיוון שהמשתמש שלך עלול להינעל מחוץ למערכת.
למי פונים אם עדיין לא הסתדר: מתכנת

גוגל שולח לי אימיילים שמשהו לא בסדר

סביר להניח שמשהו לא מוצא חן בעיני רובוטי הסריקה של גוגל. נתחיל בזה שנכנס לממשק הניהול ונראה אם הצ'ק בוקס " לבקש ממנועי חיפוש לא לאנדקס את האתר" בטעות מסומן. אפשר למצוא את הצ'ק בוקס הזה תחת "הגדרות" (settings) ואז "קריאה" (reading). אם הוא מסומן, נא להוציא את הסימון ולשמור. אפשר בנוסף לבדוק בפלאגין Yoast אם יש משהו שמתריע. ניתן לבדוק אם הציון של המהירות בגוגל ברמה נמוכה (בצבע אדום), חפש\י בגוגל- google page speed. לבסוף, אפשר להיכנס ל google console ולראות אם יש התרעות נוספות.

ההתרעות בדר"כ מגיעות מ- google console. שימו לב מה ההתרעה הספציפית.
למי פונים אם עדיין לא הסתדר: מקדם בגוגל או מתכנת

איך אני מגדיל\ה את הפונט של כמה מילים בלבד במאמר שלי?

לא להיבהל, אנחנו הולכים להשתמש בקוד אך גם מי שלא מבין יכול להשתמש בזה. נעשה זאת באמצעות התגית
בצורה הזאת:

hello, can u help <span style="font-size:130%">increase</span> my font size?

את השורה הזאת נכניס בעורך הטקסט באלמנטור או בעורך הטקסט של וורדפרס (לא בעורך הוויזואלי). בדוג' הזו הצגנו איך זה נראה כאשר מכניסים את השורה בעורך הויזואלי, אם נעתיק את השורה הזאת לעורך הטקסט זה יראה כך:
hello, can u help increase my font size?
לפי הדוג', המילה "increase" תהיה בגודל של 30px. נחמד נכון?
למי פונים אם עדיין לא הסתדר: מתכנת

לסיכום

לא תמיד צריך לפנות לגורמים המקצועיים כדי לפתור בעיות אם אתם מוגבלים מבחינת תקציב. לפעמים מספיק לנקות קאש וכל הבעיה תיפתר, אם הצלחנו לפתור לך אפילו בעיה אחת, אז שמחנו לעזור. היינו ממליצים באופן כללי תמיד להיות בקשר עם איש השרתים, המתכנת ומקדם האתרים שלכם כדי שבמידה ותהיה בעיה הוא יוכל לעזור לכם.
יש אפשרות נוספת, יותר פשוטה, והיא לעבוד מול אדם אחד בלבד, מנהל פרויקטים, כך אנחנו עובדים. מנהל פרויקטים אחד שדואג לכל מה שהאתר שלכם זקוק לו. מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום אם אתם לא מסתדרים לבד. מחכים לפנייתכם ומשתוקקים לעבוד איתכם.